Wednesday, February 16, 2011

DEMI AL-JUBURI, PENYOKONG PAS SANGGUP....... DI MERLIMAU

Di Permatang Serai, Merlimau - Ceramah DS Anwar telah disambut dengan pergaduhan penyokong-penyokong import PAS yang berlagak samseng sehingga mencederakan seorang ahli Pemuda UMNO Permatang Serai.



Boleh juga di baca di sini
Kejadian pergaduhan ini juga telah menyaksikan seorang lelaki yang sebaya usia seorang datuk yang sanggup membawa kerusi lipat ke ceramah dan cuba memukul salah seorang pemuda UMNO Permatang Serai dengan menggunakan kerusi tersebut, namun dapat disekat oleh seorang individu apabila gelagat datuk itu seperti hilang pedoman.


Ada yang sanggup tukar uniform!
Difahamkan juga ceramah Anwar tidak mendapat permit polis namun kerana kedegilan PKR, mereka teruskan juga.

Inilah manusia yang perkenalkan perkataan 'AL JUBURI' tapi hari ini?
Penduduk tempatan di Permatang Serai menyatakan kesal mereka terhadap insiden ini kerana ceramah Anwarlah, maka terjadi malapetaka ini sehingga keharmonian kampung mereka diganggu gugat. Mereka juga menyatakan kekecawan mereka apabila anak tempatan Permatang Pasir menjadi korban tindakan samseng penyokong-penyokong mereka.


Kata seorang warga emas yang turut hadir dalam ceramah itu, " Apa si Mat Sabu dengan si Shamsul Ketot tau pasal Datuk Ali? Aku susah ada dia orang datang nengok? Aku boleh panjatlah tangga Datuk Ali mintak bantuan! Datang kampung orang nak bawak cerita bohong!"




Seorang anak muda pula berkata, " Kalau dia orang datang ke sini, nak cakap pasal pembangunan, apa yang Tok Ali tak buat lagi tapi kalau dia orang datang sini setakat nak buat lawak... aku tumpang enjoy!"

Yang pasti... PAS, PKR dan DAP akan merasa bahangnya di bumi Merlimau nanti! Rakyat Melaka tidak perlukan pemimpin-pemimpin pembohong, samseng dan  pengkhianat.. NYAHKAN PAKATAN RAKYAT!!!




2 comments:

  1. jangan risau..orang Melaka tahu bezakan mana cakap kosong ..mana yang berisi..aku yakin..orang tahu Datuk Ali memang kuat kerja..BN akan Menang.

    ReplyDelete