Sunday, February 27, 2011

BOB LOKMAN -MASKOT BARU PAS


Bob Lokman bukan satu nama baru dalam bidang hiburan. Sebelum beliau mengistiharkan diri bersara dari dunia hiburan, beliau dikenali ramai sebagai pelawak dan juri rancangan Raja Lawak. Saya mulanya agak bersyukur dengan perubahannya hendak mendalami Islam. Apabila beliau berhasrat untuk menyertai PAS, nyatalah bukan niatnya untuk mendalami Agama Islam, sebaliknya mencari peluang untuk bergiat di dalam politik.

Buktinya, beliau dipergunakan sepenuhnya oleh PAS terutama bagi mengisi slot ceramah di pentas-pentas PAS. Di Merlimau, kepopularannya dipergunakan untuk menarik penonton-penonton mengisi pentas-pentas ceramah PAS. PAS mengharapkan agar songkok yang dipakainya boleh menarik lebih ramai orang untuk mengisi tabung-tabung derma jihad PAS. Bob Lokman bercita-cita tinggi di dalam politik. Beliau berfikir beliau boleh menggunakan PAS sebaliknya PAS lebih berjaya memperkudakannya.

Beliau semalam turut mengiringi calon PAS di dalam penamaan calon DUN Merlimau. Sebelah malamnya pula, beliau aktif berceramah dengan satu pentas bersama-sama calon DAP seperti Tian Chua. Medan pentas ceramah PAS di Merlimau telah dipenuhi dengan ceramah lawak jenakanya yang kosong tidak berisi.

Bob Lokman ketika menarik diri daripada rancangan Raja Lawak pernah berkata, "Takut banyak ketawa, cepat pula perginya."

Satu saja pesan saya buat Saudara (Ustaz?) Bob, di Merlimau anda telah membuat lawak dan caci nista sehingga balaci-balaci PAS ketawa terbahak-bahak di bawah. Tidak takutkah anda ketika anda menabur fitnah di atas pentas, 'cepat pula perginya'?

No comments:

Post a Comment