Friday, March 4, 2011

PEDULI APA... JANJI BERPELUANG MENYALAK

Seperti biasa Raja Menyalak dan Raja Menggigit polis, Tian Chua telah mengamuk apabila beliau dihalang daripada meninggalkan bilik operasi DAP di Merlimau dan diarahkan ke balai polis.

Seperti biasa, Tian Chua akan berbohong dan meyalahkan pihak polis kerana pihak OCPD mengarahkan road tax, lesen dan enjin keretanya diperiksa dan sekiranya enggan, kereta beliau akan ditahan.

Apa si Tian Chua dah buat ?

Kereta yang ditahan.. DAP n PKR memang tak baca undang-undang punya orang

Ingat ni kempen suruh orang pergi ke funfair ke Tian Chua? Kalau membising dan menganggu ketenteraman awam, itu tak salahkah?

Apabila pihak SPR terangkan yang polis menahan si Raja Menyalak dan Menggigit polis ni kerana terdapat aduan dari stesen polis Jasin dan salah dari segi undang-undang pilihanraya  kerana menggunakan pembesar suara di tempat awam, barulah kaki samseng bukit ini mengalah.

Rasa memang bodoh betul bila seorang Ahli Parlimen tidak tau bahawa menggangu ketenteraman awam ketika berkempen ni adalah salah. Kalau AP seperti Tian Chua bodoh dengan undang-undang, bagai mana mampu memimpin rakyat?

Oh lupa, Tian Chua ni dari gerombolan PKR yang kalau Ketua Umumnya memang gemar kencing berlari ... takkan anak buahnya kencing bersopan?

No comments:

Post a Comment